voor ondernemers

Van idee naar realisatie

Je hebt passie voor een product, een visie op je dienstverlening, de overtuiging dat het béter kan. En dat wil je binnen je eigen onderneming toepassen. Of het nu je eerste of je vijfde zaak is, Streetwise helpt je (kosteloos) op weg in de gemeenten waar wij actief zijn.

Eerst even dit...

Startende ondernemers

Als startende ondernemer heb je duizend-en-één vragen. Maar waar te beginnen? Streetwise biedt jou structuur en een helder stappenplan om te komen waar je wilt zijn: in je eigen onderneming. Met heldere antwoorden, nuttige feedback en een groot netwerk.

Bestaande ondernemers

Als bestaande ondernemer weet je waar je mee bezig bent. Je zaak verplaatsen of uitbreiden met een extra vestiging is echter geen dagelijkse kost. Streetwise is er voor de ervaren ondernemer die vragen heeft omtrent vestiging, financiering en vergunningen

Werkgebied

Streetwise werkt met steeds meer gemeenten en Provincies in Nederland en België samen.

Wij faciliteren je samen met de gemeente o.a. met:

• Vestigingslocatie
  • Uitbreiding
  • Bedrijfsovername
  • Vergunningentraject
  • Het verkrijgen van (bancaire) financiering
  • Innovatiesubsidies
  • Aankoop van vastgoed

Ondernemingsplan

De basis voor het begeleidingstraject van Streetwise is een ondernemingsplan. Omdat het niet alleen belangrijk is voor jezelf dat je zelf precies weet wat je gaat doen, maar ook voor de partijen die je hierbij nodig hebt zoals een gemeente, verhuurder en financier.

Maak dus alvast een begin met je ondernemingsplan wanneer je contact met ons opneemt, dan maken we samen een vliegende start!

Begeleidingstraject

Stap voor stap begeleiden wij jou als startende of ervaren ondernemer naar een vestiging in een winkelgebied. Deze begeleiding vindt één-op-één plaats. Dus geen zaaltjes, presentaties of bijeenkomsten met matige koffie.

Na het insturen van het online formulier wordt contact met je opgenomen voor een (digitaal) intakegesprek. Snel en op een moment dat het jou uitkomt. Tijdens het gesprek nemen we door wat je precies nodig hebt en wat wij voor je kunnen betekenen. Onderstaand zie je bij welke stappen we jou kunnen ondersteunen.

Stap 1
Online intakeformulier en intakegesprek

Na het insturen van het online intakeformulier hebben we voldoende informatie om een intakegesprek met je in te plannen.

Dit vindt doorgaans digitaal plaats, maar is eventueel ook mogelijk bij ons op kantoor in Heerlen of Roermond.

We maken kennis en bespreken je wensen en mogelijkheden. De eerste stap is gezet!

Stap 2
Ondernemingsplan

Je was al gestart met een ondernemingsplan, maar nu is het moment om het tekstgedeelte compleet te maken. Je schrijft dit zelf, maar wij geven handige tips en feedback.

Wat maakt je concept kansrijk in een winkelgebied? Hoe ziet de marktontwikkeling en concurrentie eruit? Door zaken op te schrijven, worden je plannen concreet.

Na afronding van deze fase is het tijd om de plannen ook cijfermatig uit te werken.

Stap 3
Financieel plan

Zeker wanneer een (bancaire) financiering nodig is, moet een financieel plan aan een bepaalde kwaliteit en voorwaarden voldoen. Wij lichten toe welke bouwstenen je nodig hebt om tot een onderbouwd, realistisch financieel plan te komen. Hieruit moet, in de eerste plaats voor jezelf, blijken of de plannen haalbaar zijn.

Het kan verstandig zijn om in deze fase een accountant in de arm te nemen voor de puntjes op de i.

Stap 4
Locatie en huurvoorwaarden

Op basis van het bedrijfsidee en het financiële plaatje zoeken we samen naar de beste locatie voor jouw concept. Hierbij houden we rekening met de centrumvisie van de betreffende gemeente, zodat je voor een locatie kiest die ook op de lange termijn kansrijk is.

We gaan vervolgens samen in gesprek met de verhuurder of makelaar over passende huurvoorwaarden.

Stap 5
Financiering

Streetwise werkt samen met financiers die de start of uitbreiding van een onderneming mogelijk maken.
Al tijdens de opbouw van het financieel plan houden we rekening met een eventuele financieringsbehoefte.

In deze fase worden de financieringsmogelijkheden verder onderzocht en aangevraagd. We staan jou als ondernemer bij tijdens het financieringsgesprek.

Stap 6
Vergunningen

Indien er vergunningen nodig zijn voor de exploitatie van je onderneming ondersteunt Streetwise bij de aanvraag hiervan. We weten de weg naar de juiste aanspreekpunten binnen de gemeente om deze fase soepel te laten verlopen.

In de tussentijd ben je bezig met de inkoop, verbouwing en de planning van het openingsmoment!

Direct aan de slag

Klik op onderstaande button om met het online intakeformulier te starten!

NIEUW! Streetwise Quickscan

Heb je vragen of bent je nog niet klaar voor een volledige intake? Begin met onze Quickscan om snel inzicht te krijgen in wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen.

Vrijblijvende Quickscan aanvragen

Ondernemersverhalen

Zoveel ondernemers, zoveel uitdagingen. De weg naar een succesvolle vestiging van je eigen zaak is vaak lang en hobbelig. En toch is het eindresultaat alle inspanningen waard. Deze ondernemers weten er alles van.

“Ik greep mijn kans en ging mijn droom achterna”

Fez Feelz

“De lijnen bij Streetwise zijn kort, je krijgt snel een reactie”

Dresses Boutique